.

tisdag 9 juli 2013

Artist trading cards


Återbruk på gång. Jag hade ett par gamla yllesockar med hål på hälen och tovade dem i maskin och klippte sedan ut bitar som jag broderade på. Syftet med övningen var dels att göra ett Artist Trading Card (ATC) och dels att prova brodera över ull.


Brodera över ull var svårare än väntat. Ullen spretade ut åt alla håll men till slut fick jag bukt med den.
Tyvärr höll jag inte måttet för ett ATC då det helst ska ha vissa mått. Mina mått blev anpassade efter sockarna. Jag klippte helt enkelt ut så stora bitar det gick ur sockarna. Detta är mitt bidrag till Hismorsskolans symöte.


Mer om Artist Trading Cards kan du läsa här eller här

4 kommentarer:

  1. Vad roligt att hitta hit och få se allt ditt pyssel.
    Ha en bra dag
    //bara Anna
    Annacecar.blogspot.com

    SvaraRadera
  2. Imponerande! Förstår att de inte var lätt men resultatet blev lyckat.

    SvaraRadera
  3. Fina bägge, men den sista blev ju sagolikt vacker utöver rimlighet... med tanke på ursprungsmaterialet!!

    SvaraRadera
  4. ATC var något helt nytt för mig. Superfina båda två!
    Kram Maria

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar. Den värmer!