.

tisdag 23 juli 2013

Vävt band


Idag har jag provat ett pyssel för att se om jag kan. Jag kunde! Men resultatet blev inget att hänga i gran så det har jag redan slängt. Tvekade om jag skulle visa det här, men gör det i alla fall. Till på köpet som symötesinlägg på Husmorsskolan.


Genom att limma ihop glasspinnar och borra hål i dem har jag gjort en vävsked och prov-vävt band. Det gick toppen och var rätt kul men lite klurigt att få in rätta snitsen så att kanterna blev jämna. De blev väldigt ojämna och av de ca 30 cm jag vävde var det bara en liten snutt som blev brukbar.


Oklart är dock vad man kan använda den till.  Nyckelring tänkte jag först och funderade på att trä in en ring överst och pärlor på garnändarna. Men inser att det inte är något jag kommer att använda så jag brydde mig inte om att göra klart den. Det gick att väva på vävsked av glasspinnar. Enough. Det räcker så.


1 kommentar:

Tack för att du lämnar en kommentar. Den värmer!