.

torsdag 17 oktober 2013

TV-hylla


Inspirerad av Tyg och otyg som visar ett turkosmålat skåp ovanför TV:n har jag gjort ett turkosmålat skåp under min TV. Jag är mycket nöjd med skåpet som dessutom står mot en turkos vägg fast det framgår ju inte av denna oktoberbild. Sängen står dessutom framför skåpet så att det var stört omöjligt att få en bra eller rättvisande bild utan att möblera om i hela rummet. Sedan kom höstmörkret och lade sin hand över bilden. Bättre än så här blir det inte.

För övrigt är jag en motståndare till TV-apparater i sovrummet men vi är mitt uppe i en sovrumsomvandling i och med att barnen växer och nu får det bli så här ett tag. Det är bara tillfälligt, jag lovar.

Och, ja, det är en gammal VHS-spelare som står i skåpet. Vi har några gamla barnfilmer som kan rulla än ett tag även om det känns stenålders att spola tillbaka filmen.



2 kommentarer:

  1. Fint!! Färgen lyfte ju hela möbeln!

    SvaraRadera
  2. Kul att vara inspiration! Tror minsann du hittat nästan exakt samma nyans till på köpet. :)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar. Den värmer!