.

onsdag 22 april 2015

Min bästa loppisjakt och Monthly Makers



En av mina bästa loppisjakter, bokstavligt, var när jag lade vantarna på denna tekanna. Det var flera år sedan och jag hade spanade på den i Myrornas skyltfönster och inväntade den dag och tid då skyltsakerna skulle säljas. Jag hängde på låset och det visade sig att det var en annan person som också hade siktet inställt på kannan. Jag behövde inte springa men gå med väldigt raska steg. Jag hade inte tvekat att lägga in en spurt om det hade krävts. Det var ytterst nära att jag inte avgick med seger men jag hann fram bråkdelen av en sekund före min medtävlare. Den har även sockerskål (vem använder det idag?) och mjölkkanna i samma form. Den har sedan duellen varit mig lite extra kär. Den hade säkert varit min medtävlare lika kär, men nu blev den alltså min. Har jag använt den? Visst, en enda gång. 



Förresten, du missar väl inte att det är Monthly Makers den 25:e? Temat är tändstickor. Uj, uj, uj vad jag har funderat. Har till slut kläckt en idé som kanske kan funka. Har nu några dagar på mig att utföra det i handling. Ska bli spännande att se om det blir som jag tänkt mig. Har ingen plan B så kanske blir det ingenting alls. Läs mer om temat här

2 kommentarer:

  1. Bra fyndat! Vet du vad det är för märke?

    SvaraRadera
  2. Inget märke alls tror jag. "Habitant" studioware, England.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar. Den värmer!