.

lördag 16 maj 2015

Tvättgumman


Idag har jag färdigställt ett projekt som varit liggande i evigheter. Jag är egentligen inte så förtjust i tittskåp men i ett svagt ögonblick köpte jag tre träaskar på Panduro. Träet luktade så gott och de var liksom så behändiga i storlek och jag hade just fått lön. Jag borde givetvis inte ha slagit till och köpt dem trots detta men nu gjorde jag det.


Rätt snabbt efter det hämtade jag lite resebroschyrer och fodrade insidan med Medelhavsmiljöer. Men det blev så skrynkligt och snett och vint att jag inte ville se åt det hela på ett bra tag. Ångrade bittert att jag fallit till föga och köpt askarna.


Men nu har jag alltså tagit mig i kragen och en kväll framför ett avsnitt av Unge kommissarie Morse klippte jag till lite kläder och klädstreck och en skurgumma i lite styvare papper och förverkligade den romantiska bild av Medelhavet som etsat sig fast i mig. Jag spär på fördomarna, jag vet, men nu fick det bli så, även det. Sedan tänkte jag att jag skulle tänka lite utanför boxen, bokstavligt talat och så fick gumman komma till på sidan om. På det hela taget blev jag ändå rätt nöjd till slut.


Ser också att Craftschooling Sunday är tillbaka efter ett uppehåll. Kul!

Finally Craftschooling Sunday is back! My contribution this week is papaercraft, something that I am usually not to fond of. Probably because I need to work my non-existing precision skills to the limit. This time I was extremely dissatisfied with the background turning all crooked so I left the boxes for a while. Once I actually finished the flaws are not too visible.

8 kommentarer:

  1. Vad roligt att se andra uttryck av tittskåp. Tråkigt att höra att du inte har samma passion av detta materialet som mig.

    SvaraRadera
  2. Jag känner samma som du inför tittskåp men dina blev faktiskt charmiga och dessutom har du arrangerat dom fint på bilden. Jag gillar också bilderna mot tecknat.
    Jag fick ett tittskåp i min Mysteri box och kliar mig i huvudet över vad jag ska göra av det.......Troligen blir det en annan funktion av tittskåpet eftersom jag tycker det är roligt att göra nåt helt annat än vad som är meningen.

    SvaraRadera
  3. Kul idé! Jag är inte heller så förtjust i tittskåp, men det där gillade jag!

    SvaraRadera
  4. Det där blev ju jättebra! För verkligen tankarna till Medelhavet.
    Sv: Det är en näsbjörn, de är nog släkt med tvättbjörnen kan jag tänka mig. Hittade den på en strand i Costa Rica. Även palmen är från Costa Rica medan sista bilden är från Brasilien.

    SvaraRadera
  5. No flaws in sight, this looks fantastic and just adorable at the same time! thanks for sharing on craft schooling Sunday!

    SvaraRadera
  6. This is just adorable. I'm so glad that I have a washing machine :-)
    Amalia
    xo

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar. Den värmer!