.

onsdag 24 juni 2015

Spetsgardin


Jag har satt upp en ny gardin i gästrummet för att få bort lite insyn. Rummet ligger i källaren och det är bara ett litet källarfönster men det är ju lätt att se ner i det. Det blev en tyllgardin för att släppa in ljuset men ändå skärma av. Och visst är det härligt att himlen är blå utanför! Äntligen!

Hittade för övrigt en hel låda gamla kläder till. Kul att få mer material till mattorna som jag tänkte virka men lite störande var det att det blev mer att klippa. Jag har ingen rullskärare som jag förstår att en del lite mer proffsiga personer har. Det hade verkligen underlättat men nu är det bara att fortsätta saxa sig igenom tygberget. Inte en maska får virkas innan allt är uppklippt.

Imorgon är det Monthly makers med temat mönster, inser jag nu. Kan hända får jag tjuvstarta lite i alla fall så kan man kanske bidra med en matta till detta tema?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar en kommentar. Den värmer!