.

söndag 23 augusti 2015

Återbrukad kapsylkorg


Ytterligare ett fynd från Afroart. Spritekapsyler och ståltråd blir en korg. Jag börjar genast fundera - hade jag kunnat göra en egen? Men vid närmare studie av korgen blir jag genast avskräckt. Varje kapsyl är perforerad fyra gånger. Bara det gör mig matt. Böja ståltråd är heller inte min favoritsysselsättning eftersom det är tungt och jag inte fått till rätta knycket. Jag fattar nog inte hur man ska göra egentligen. Min lilla erfarenhet är att det är tungt, jobbigt och blir fult. Det finns superfina saker på nätet gjorda av ståltråd men hur bär sig folk åt för att skapa dessa saker. Det verkar vara snudd på kärnfysik att få till det som man vill. Kanske är det så lätt att jag inte har de rätta redskapen?

1 kommentar:

  1. Jag tror det handlar om teknik för de verktyg jag har sett användas har varit en spik och en sten eller möjligtvis en hammare med kort skaft. Snabbt gick det och andra verktyg var inte önskvärda för det gav inte rätt handkänsla.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en kommentar. Den värmer!